Precizări privind pelerinajele organizate de către Centrul Mitropolitan de Pelerinaj Sf. Parascheva din cadrul Mitropoliei Moldovei și Bucovinei – Arhiepiscopia Iașilor
23 martie 2020
Având în vedere Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID – 19, articolul 3 și articolul 4,
Luând în seamă comunicatul de presă al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din data de 18.03.2020, conform căruia, cităm:
”Dacă aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, vă recomandăm să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației:
- fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs să se finalizeze cu succes, în timp util;
- fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate initial către destinațiile alese de Dvs.
Vă recomandăm, însă, să țineți cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărute în ultimele săptămâni, și să tratați cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor Dvs., chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât în mod normal. ”
Centrul Mitropolitan de Pelerinaj Sf. Parascheva din cadrul Mitropoliei Moldovei și Bucovinei – Arhiepiscopia Iașilor (denumită în continuare ”Centrul”) comunică următoarele aspecte cu privire la situația pelerinajelor contractate și care urmau a fi organizate în perioada martie – 31 mai 2020:
1 – În cazul pelerinajelor anulate ca urmare a situației de urgență instituită, există posibilitatea alegerii unui alt pelerinaj, pe toate destinațiile interne și externe, cu achitarea/restituirea diferențelor, după caz. În acest sens, Centrul a creat o listă cu pelerinajele propuse pentru perioada 1 iunie – 31 decembrie 2020, care poate fi consultată pe siteul www.centruldepelerinaj.ro, la sediul centrului sau să solicitați transmiterea ei pe email.
2. - Pentru pelerinajele care urmau a fi organizate în România în perioada martie – 31 mai 2020 și anulate ca urmare a situației de urgență instituită, Centrul a început procedura de recuperare a avansurilor achitate furnizorilor de servicii. În cazul pelerinajelor la care nu s-au achitat avansuri către furnizori sau la care au fost deja recuperate avansurile, Centrul a restituit și va continua restituirile integrale a contravalorii pelerinajului către beneficiari.
3 – Pentru pelerinajele externe cu autocarul care urmau să se efectueze în perioada martie – 31 mai 2020, anulate ca urmare a situației de urgență instituită, Centrul a început restituirea contravalorii integrale a pelerinajului către beneficiari.
4 – Pentru pelerinajele externe cu avionul care urmau să se efectueze în perioada martie – 30 iunie 2020, anulate ca urmare a situației de urgență instituită, Centrul a început restituirea contravalorii integrale a pelerinajului pentru zborurile de avion care s-au anulat și a primit confirmarea oficială de la compania aviatică referitor la anularea acestor zboruri. Pentru zborurile pentru care nu s-a confirmat oficial anularea acestora, Centrul recomandă alegerea unei noi perioade sau oferă returnarea contravalorii serviciilor la sol, urmând ca în momentul recepționării confirmării de anulare de la compania aviatică și recepționarea banilor, să returneze și contravaloarea biletelor de avion către beneficiari.
5 – Pentru pelerinajele interne și externe care urmau să se desfășoare în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020, anulate de beneficiari, Centrul Mitropolitan de Pelerinaj Sf. Parascheva va returna banii integral începând cu data de 1 iunie 2020.
6 – Rugăm beneficiarii să țină cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărută în ultimele săptămâni, și să trateze cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor înaintate, chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze mai mult decât în mod normal.
7 – Pentru returnarea parțială sau integrală a sumelor achitate de beneficiari către Centru se va proceda astfel:
a. Beneficiarul trebuie să întocmească o cerere scrisă adresată Centrului prin care solicită acest lucru. Pentru grupurile organizate se poate înainta o cerere de grup. Modelul de cerere poate fi consultat pe site www.centruldepelerinaj.ro, solicitat de email de la office@centruldepelerinaj.ro sau solicitat de la sediul centrului.
b. Această solicitare va primi un număr de înregistrare și va fi aprobată de conducerea Centrului.
c. Dacă solicitarea este pentru rambursarea sumelor în numerar, până la limita de 5.000 lei, atunci clientul/beneficiarul va fi informat asupra datei și orei când poate veni la Centru să ridice banii. La ridicarea banilor i se va înmâna spre semnare o factură de storno și documentele contabile de confirmare a restituirii sumelor.
d. Daca solicitarea este pentru rambursarea prin transfer bancar, atunci clientul/beneficiarul va fi informat asupra datei când se va efectua transferul bancar. Menționăm că Centrul își asumă comisioanele bancare aferente conturilor proprii, dar nu își asumă comisioanele bancare ale conturilor beneficiarilor.
e. În cazul în care se vor produce evenimente care vor duce la blocarea activității Centrului, blocarea activității băncilor comerciale sau solicitarea izolării complete din partea autorităților statului, evenimente care va face imposibilă aplicarea pentru moment a procedurii de restituire a sumelor solicitate, ca urmare a cererii beneficiarilor se va elibera un document care atestă creanța acestora față de Centru, care va da posibilitatea beneficiarilor, ca la o dată ulterioară după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătorească în aceleași condiții precum cele contractate inițial, către destinațiile alese sau să le fie restituite sumele de bani, după reluarea activității. Acest document va fi emis și transmis pe email de către angajații Centrului, care lucrează de acasă și au acces la toate facilitățile de lucru.
8 – Pentru orice nelămuriri sau/și clarificări legate de cele precizate mai sus, rugăm să vă adresați Centrului la adresa de email: office@centruldepelerinaj.ro sau la numerele de telefon afișate pe site-ul www.centruldepelerinaj.ro.
Centrul Mitropolitan de Pelerinaj Sf. Parascheva
Director,
Damian Costel